تاخیر در پرداخت خمس جایز نیست
<p> در بعضی گروهها سند و مدرک معتبرتری برای اثبات یهودی زاده بودن برای چنین افرادی مورد نیاز است یا گاهی احتیاج دارند که در مراسم یهودی شدن مجدد نیز شرکت کنند. 3. آیا داروهای تهیه شده از درآمد وسط سال که سازمان تامین اجتماعی ، هزینه ی آن را پرداخته تا سر سال خمسی، بدون فاسد شدن ، باقی بماند؛ خمس دارد؟ 2. آیا داروهای خریده شده از درآمد وسط سال که با وجود استفاده کردن تا سر سال خمسی، هم چنان باقی میماند؛ خمس دارد؟ در شرق هارلو (جایی که پس از سال 1691 میلادی در منزل سر فرانسیس ماشام زندگی کرده بود)، به خاک سپردند. افردی که درامد روزانه دارند مثل تاجر و کاسب، سال خمسی آنان از هنگام شروع بکار آغاز می شود؛ افردی که درامد ماهانه دارند، دریافت نخستین حقوق آغاز سال خمسی آنان است و سال خمسی کشاورزان با برداشت نخستین محصول، آغاز می شودو در سال های بعد همان روز بعنوان زمان محاسبه خمس به شمار می آید. روانشناسی دین یا همان روانشناسی مذهب از شاخههای تحقیقات علمی است که به بررسی دین میپردازد. 7- مالک نمی تواند خمس را به مستحق داده و بر او شرط کند که آن را به او برگرداند.</p>
<p> طبق نظر آیت الله خامنه ای، اگر در مواقع نیاز، دارویی را بخرید که در معرض احتیاج هم باشد؛ به آن خمس تعلق نمی گیرد. چون که خرید دارو نوعی نیاز و احتیاج محسوب میشود؛ خمس به آن تعلق نمی گیرد. علمای اهل سنت هم در این آیه، مورد را تخصیص دهنده ندانسته اند، چون آیه در غزوه بدر نازل شده، ولی آنها آیه را شامل تمامی جنگها می دانند و اگر قرار بود مورد مخصص آیه باشد، باید آن را محدود به جنگ بدر بدانند. دفتر استفتائات مقام معظم رهبری، این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام نموده است. کارکردگرایی به شدت بر برتری جهان اجتماعی بر اجزای منفرد آن (یعنی بازیگران سازنده آن، سوژههای انسانی) تأکید میکند. بخشی از هزینه های زندگی، داروهای ضروری و کمک های اولیه در خانه می باشند که به آن ها خمس تعلق نمی گیرد حتی اگر در تمام سال از آن ها استفاده ای نشود. براساس نظر آیتالله سیستانی اگر دارویی بی ارزش باشد و قابل خرید نباشد؛ خمسی به آن تعلق نمی گیرد. خمس یکی از حقوق مالی است که شرع مقدس اسلام به صراحت آنرا در قرآن کریم مقرَّر نموده است ، و اهمیت این فریضه در بسیاری از روایات اهل بیت( علیهم السلام) ذکر گردیده، بلکه در بعضی از آنها افردی که خمس نمی دهند یا خمس را به ناحق می خورند مورد لعن واقع شده اند.</p>
<p> که باید چیزهایی که مخصوص به امام است از غنیمت کنار بگذارند، و خمس بقیه آن را بدهند، و در ثبوت خمس بر غنیمت فرقی میان منقول و غیرمنقول نیست، ولی زمینهایی که از انفال نیست مال عموم مسلمین است، هرچند جنگ به اذن امام علیه السلام نباشد. اگر انسان براى شتر و گاو و گوسفند خود چراگاهى را که کسى نکاشته بخرد، یا اجاره کند، یا براى چراندن در آن باج بدهد، باید زکات را بدهد. مسأله 1843 ـ کسی که کسبش غوّاصی، یا بیرون آوردن معدن است، اگر خمس آنها را بدهد و چیزی از مخارج سالش زیاد بیاید، لازم نیست دوباره آن را بدهد. خمس را باید دو قسمت کنند:یک قسمت آن سهم سادات است و باید به گنجینه روشن فقیر، یا گنجینه روشن یتیم، یا به گنجینه روشن ی که در سفر درمانده شده، بدهند، و نصف دیگر آن سهم امام (ع) است، که در این موقع باید به مجتهد جامع الشرایط بدهند، یا به مصرفی که او اجازه میدهد برسانند. در نهایت، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال 1369 هجری شمسی به دستور گنجینه روشن علی خامنهای و با ادعای هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد تقریب بین دیدگاههای آنان تشکیل شد. ایران با وعده شغل و پول به ویژه برای گروههای شیعه پناهنده به این کشور و همچنین بهرهبرداری از ایدئولوژی فرقهای و مذهبی از آنان استفاده میکند.</p><p></p>
<p> ترور در مقابل ترور یکی دیگر از گروههای تروریست یهودی بود. تاخیر در پرداخت خمس جایز نیست و کسی حق ندارد پرداخت خمس را به تاخیر انداخته و خود را بده کار اهل خمس حساب کند. در آیه خمس، به شش گروه که صاحبان خمس هستند اشاره شده است:1.خداوند( لِلهِ)، 2.رسول خدا( لِلرّسولِ)، 3.ذی القُربی، 4.یتیمان، 5.مسکینان، 6.کسانی که در سفر به فقر گرفتار شده اند. این کتاب که از سوی انتشارات فقه روز وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است، حاوی مسائل مهم و مورد ابتلاء در موضوع خمس و مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیتالله العظمی خامنهای است. اسلام به کسب و کار افراد احترام گذاشته و تأمین نیاز خودشان را بر پرداخت خمس مقدّم داشته است، بنابراین هرکس در طول سال میتواند تمام مخارج مورد نیاز خود را از درآمدش تأمین کند و در پایان سال، اگر چیزی اضافه نیامد، پرداخت خمس واجب نیست، ولی پس از آنکه بهطور متعارف و در حدّ نیاز خود زندگی را گذراند ـ بدون زیادهروی در مصرف ـ اگر در پایان چیزی اضافه آمد، یکپنجم آنچه را که اضافه آمده است باید برای مصارف مشخصی بپردازد و چهارپنجم آن را برای خود پسانداز کند. تدوین اثر بهنحوی انجام گرفته که بهرهبرداری از آن برای همگان آسان باشد. </p>